Gister avond 8 juli was het zover: mijn eerste workshop! Met 4 dames gingen we aan de slag om een kaartje, cadeaupapier en een cadeautasje te maken. Feestelijk ontvangen met zelfgebakken ‘Goed Zoet’ koekjes (heerlijk receptenboek!) en een kopje thee begaven we ons naar mijn knutselparadijs op zolder. 

Na een korte eerste uitleg over de drie verschillende items die gemaakt mochten worden zijn we kort een aantal van de verschillende technieken langsgegaan:

  • Stempelen (verschillende stempelsoorten en inktsoorten, hoe je stempels schoon te maken, etc.)
  • Stansen (cutting) en embossen met de stansmachine
  • Labeltjes maken
  • Strikjes vouwen
  • Bag punch board

Vol goede moed begon iedereen aan de verjaardagskaart. Met mijn zusje als extra hulp (super dank!) konden we hulp bieden waar nodig. Keuzestress was er verbazingwekkend genoeg niet al te veel; iedereen wist goed wat ze wilden en al gauw was iedereen druk in de weer met alle onderdelen in orde krijgen. Creatieve ideetjes voor kleurgebruik, of om een vlechtje te maken van het craft touw of om twee labeltjes te gebruiken ipv één (zou ik nooit op gekomen zijn vrees ik πŸ˜‚) kwamen al gauw naar boven en zo kwamen er vier super leuke en vooral originele kaartjes tevoorschijn. 

Na de kaartjes was het tijd voor het cadeaupapier en de tasjes. Met de juiste technieken in de vingers van het kaartje maken ervoor ging dit meteen al erg vlot. Waar in het begin nog vaak aan mij hulp gevraagd werd, werkte nu iedereen erg leuk samen en overlegden over kleuren lintjes, motiefjes voor de bovenkant en stempelcombinaties. Leuk om de groep zo ook bezig te zien!


Aan het einde werden alle creaties nog even bij elkaar gezet voor een foto, voordat iedereen met de gemaakte materialen, een klein bedankje en een grote glimlach naar huis kon gaan. Ik vond het een erg geslaagde avond en hier volgen er zeker weten meer van!

Tot snel!

Liefs, Marlous

