Oke oke ik kan deze kaartjes niet langer voor me houden. Mijn creatieve bui gisteren liet me een ideetje wat ik op pinterest had gezien (het openklappen van een kaart met envelop idee) even ‘to the next level’ brengen. Met een zelfgemaakte sterren achtergrond met glinster laag en met een handige sluiting erop, zodat het kaartje ook weer mooi dicht kan een leuk geld of cadeau-bon kaartje. De envelopjes zijn ook zelfgemaakt.. Super hip!


De achtergrond is gemaakt met Stampin’ Spritzers (waar ik nu helemaal fan van ben) en een decorative mask. Je kunt elke kleur inkt mengen met 70% denat. alcohol in de spritzer en papier versieren hoe je wilt. Ik heb er nu ook nog met een parelverf overheen gespoten zodat het een mooie glanslaag krijgt (wat lastig op de foto te zetten is).


Zoals ik gisteren al aankondigde zat er in mijn pakketje ook een embossing buddy. Embossing poeder gebruik je om een stempel relief te geven, door het op de natte stempelinkt aan te brengen en dan even goed te verhitten met een fohn. Je kunt hier hele mooie dingen mee doen, misschien dat ik hier binnenkort wel eens wat van laat zien. Gisteravond heb ik het even bij simpele tekststempels gelaten. Dit durfde ik nooit aan want de teksten werden nooit mooi strak (zie bovenste voorbeeld op foto hieronder). Maar met de embossingbuddy lukt het me nu wel om dat losse poeder wat er altijd omheen bleef plakken te laten verdwijnen. Inwrijven met de buddy voordat je gaat stempelen en embossen en het poeder blijft alleen plakken aan de stempelinkt!!!

Op naar de babyset die ook in mijn pakketje zat.. Ja, er is meer!

Wordt vervolgd…

