De kerstvakantie is voor mij alweer ten einde en de eerste werkdag van 2017 zit er alweer op. Toch kijk ik af en toe even terug naar vorig jaar, omdat ik toch wel mooie en creatieve dingen heb gemaakt.

Zo had ik jullie nog beloofd mijn surprise uit de doeken te doen. Dankzij Marion de Lepper heb ik wat rekentijd kunnen besparen, want zij gaf me deze handige website door. Met behulp deze site kun je elk formaat doosje te maken met het envelope punch board: http://thecraftyowl.co.uk/boxbuster/

Mijn schoonmoeder was dit jaar de gelukkige, of eigenlijk moet ik zeggen dat ik de gelukkige was en een surprise voor mijn schoonmoeder mocht maken. Inspiratie genoeg dus ik moest wat kiezen. Ze helpt kinderen met dyslexie om om te gaan met taal. Een van de methodes die ze hierbij gebruikt is Taal in Blokjes. En dan komt de envelope punch board echt goed van pas, want ik wilde het logo namaken!

Met drie formaten kubus doosjes heb ik het logo nagemaakt en in elk doosje zat een cadeautje, dus alles moest ook weer kapot hihi!

Omdat ik zoveel inspiratie had wilde ik nog iets meer maken dan alleen de blokjes. Ze geeft namelijk ook les als taalvrijwilliger aan vluchtelingen die proberen hun leven hier weer op te bouwen. Geinspireerd door de liefde en passie waarmee ze dat doet, wilde ik haar een “klaslokaaltje” maken. Met het ril bord en wat sponsjes maakte ik een bakstenen muur aan de achterkant. Daar kon het gedicht achter doorschuiven zodat het echte slides waren van de beamer die boven in het lokaal hing. De zaal gevuld met wat playmobil poppetjes en voila:

Een echte kijkdoos πŸ˜€

