p1010529

Wauw wauw wauw! SU-per cool: dat was de “Team Utopia” team dag gisteren. Mijn lieve team-mama Miranda Mols van Stampin Utopia had gisteren voor al haar teamleden een hele zaterdag knutselplezier georganiseerd in zaal Denheuvel in Mierlo. En ik mocht er ook bij zijn en mocht zelfs een workshop geven! Hoe tof!

Hieronder een korte samenvatting in de dag. Ik kan waarschijnlijk niet beschrijven hoe gaaf het was, maar mogelijk wel een beetje het idee geven. En ook niet onbelangrijk: heeeeeeeele leuke creatieve inspiraties delen!!

Team Utopia on ice

Nu hebben jullie vast zelf ook wel uit het raam gekeken op 7 januari 2017.. Jup, sneeuw, ijzel en code oranje. Heel fleurig, oranje, maar ook gevaarlijk als je de weg op moet. De eerste afmelding was al binnen – niet geheel onbegrijpelijk.. Maar ja, ik had er echt heel veel zin in. Dus.. Een half uur eerder vertrokken dan gepland ging ik toch de weg op. Ik had vriendjelief beloofd dat ik heel rustig zou rijden overal. Dat ging gelukkig allemaal goed en als een van de eersten kwam ik aan op locatie. Met een groepje dames hebben we de spulletjes klaargezet voor de dag en oh oh oh wat werden we verwend:

img_3608

Iedereen kreeg een potje regenboogsnoepjes, met een superleuke versiering en berichtje en een persoonlijk cadeautje (de letter M van Marlous!) met de Utopia Regenboog kleuren. Beter kan je dag toch niet beginnen?

De planning was om rond half 11 te starten met de opening en de eerste workshop. Er werden zo’n 40 creatievelingen verwacht, maar rond die tijd waren we nog steeds maar met een dame of 10. Gelukkig kletsen dames graag, dus we hebben nog lekker eventjes gewacht en gekletst onder genot van een heerlijk stukje taart. Rond half 12 leek de groep wel zijn maximale grootte te hebben gehaald – toen er 5 minuten later nog de laatste dames binnendruppelden. Uiteindelijk hebben we met 32!! dames het weer getrotseerd om een heerlijke dag samen te beleven. Wauw, wat een girlpower! Want men kwam overal vandaan (Zwolle, Schiedam, Haarlem, Roermond, Nuenen, etc.) – dus niet voor iedereen lag de locatie “naast de deur”.

Na een kei lief openingspraatje van Miranda kon de dag beginnen.

img_3611

 

De eerste workshop: smelten maar!

Super toepasselijk met het weer, gingen we tijdens de eerste workshop van de dag met de heat tool aan de slag: we gingen een naast een kaartje maken, ook in dezelfde stijl een kaars bestempelen (of ja, besmelten!). Ik had dat nog nooit gedaan, maar gelukkig kon Yvonne van Bruggen het heel fijn uitleggen en is hij erg mooi gelukt. De techniek die we bij het kaartje moesten gebruiken moet ik thuis in alle rust nog even een extra keertje oefenen, maar ik vond het idee wel heel gaaf. Omdat het programma een beetje veranderd moest worden door de late start, konden we tijdens het kaartje maken ook al genieten van een heerlijke lunch met een lekker warm soepje en een praatje van Damir (van het hoofdkantoor uit Frankfurt – helemaal in dit weer naar Mierlo gekomen om bij deze dag te zijn). Leuk om de persoon achter de naam te leren kennen en om vragen te stellen over wat er in de nieuwe catalogus van 2017-2018 komt. Helaas mocht hij daar nog geen antwoord op geven haha!
Uiteindelijk was dit mijn eigen resultaat van de ochtend workshop:

img_3614

Zoals je begrijpt komt er in de lijst met workshops nog een workshop aan om naast een kaartje ook meteen een kaars bijpassend te bestempelen, want dat vond ik toch wel een super gaaf en origineel cadeau-idee. Wat jij?

 

Prize Patrol: we have a WINNERRRRR!

Had ik al gezegd dat het een gave dag was? Miranda had echt uitgepakt. Er lag een tafel bezaaid met allemaal met doorzichtig folie ingepakte cadeautjes (die hadden we natuurlijk allemaal al wel gezien bij binnenkomst) en wat bleek nu: die waren voor ons!! Het snoeppotje wat we allemaal gekregen hadden had een kleur stempel bovenop uit het kleurenassortiment van Stampin’ Up! En iedereen had een andere kleur (we hebben immers 50 kleuren!) op haar potje…

Je raadt het al: er werd gegrabbeld in een mandje met allemaal verschillende kleurtjes “Hugs” en de dame met de matchende kleur mocht een prijs uitzoeken van de prijzentafel. En ik was als een van de eersten de gelukkige winnaar: WAUWWWW!!

En er lagen zoveel gave cadeautjes en kiezen is al zo lastig met al die leuke spulletjes.. totdat ik mijn cadeautje zag liggen: een set die nog op mijn verlanglijstje stond en die ik heel graag wilde hebben.. de Foxy Friends bundle!! Oh oh oh wat voelde ik mij verwend. Dankjewel Miranda!!!

img_3607

 

Flitsende kaartjes!

Na de lunch en Damir’s praatje was het tijd voor de middag workshop.. die ik mocht geven. Eigenlijk wilde ik dit kaartje gebruiken voor de bloghop van laatst, maar Miranda vroeg me het nog even geheim te houden en het te bewaren voor de team dag. Superleuk!

Wat er zo speciaal aan het idee was? Dat er een knipper ledje in het kaartje verwerkt zit! Zo geeft je kaartje ook nog licht en heb je net dat extra “WAUW” effect!

img_3615

Ik had tijdens de lunch al wat voorbeeld kaartjes op de workshop tafel gezet en hoorde daar al allemaal leuke reacties op komen, maar niemand had verwacht dat ze een van die kaartjes zelf mochten maken die middag. Leuke verrassing dus!

Mogelijk dat je het al weet, maar ik vind vuurtorens altijd super mooi en leuk om te zien. Gewoon omdat dat betekent dat je dicht bij de zee bent en heerlijk aan het uitwaaien bent, maar ook sinds ik weet dat een goede kapitein kan vertellen aan hoe het licht knippert van de vuurtoren bij welke haven hij is. Hoe gaaf is dat?

Dus toen ik de High Tide set zag in de voorjaarscatalogus, was ik op slag verliefd. Die set moest en zou er komen en heb ik dus meteen in de pre-order mee besteld.

En gisteren mocht iedereen er deze flitsende vuurtorenkaart mee maken:

Zoals je ziet, gaat de vuurtoren knipperen zodra het bootje voorbij vaart!

Ondanks dat iedereen een beetje bang was en dacht dat ze het niet konden omdat ze a-technisch waren, heeft iedereen het voor elkaar gekregen om met een knipperende vuurtoren in de tas naar huis te gaan. Super trots was ik!!! En wauw, voor een groep van 32 dames een workshop gegeven – dat is toch even anders dan voor 4-6 man!

Binnenkort komt er een hoe-maak-ik-een-led-kaart-voor-dummies uitleg op mijn blog, dus houd mijn blog of Facebook in de gaten! (@fabuLousstampin)

Wil je nou ook zo’n leuke knipper kaart maken? Woensdag 11 januari geef ik een workshop bij mij thuis in Best. En wie weet gaan er meer volgen!

 

Nog een laatste spelletje dan…

Ik zei al dat Miranda uitgepakt had, maar ze had dus voor IE-DE-REEN een Prize Patrol prijs. Dus nadat alle Prize Patrols over de dag heen getrokken waren, en de middag workshop ook op zijn eind liep, stond iedereen te flapperen met de oren toen ze nog even met een spelletje aan kwam zetten: 5 cadeautjes, elk cadeautje een heleboel keer ingepakt, werden verdeeld over de 5 tafels. Met de dobbelsteen werd bepaald of het cadeautje naar rechts, links of een andere tafel gegeven moest worden, of dat er een laagje inpakpapier vanaf moest. Super grappig spel en ook spannend naarmate de lagen inpakpapier steeds minder werden. En uiteindelijk was ik ook nog eens de gelukkige die de laatste laag eraf haalde: hoe verwend was ik wel niet die dag!!!

Dus met een super grote glimlach op mijn gezicht, weer heel veel mooie inspiratie opgedaan, en met een enorme berg aan cadeaus mochten we naar huis toe. De swap die ik gisteren gekregen heb laat ik je later deze week nog een keertje zien, anders gaat hij verloren in deze berg van informatie vandaag! Ik leg dan meteen uit wat een swap is!

img_3609

 

Glijdend naar huis

Weet je nog, het was 7 januari.. Die éne dag in 2017 dat er sneeuw viel, die dag dat het code oranje was, dat het ijzelde en de teamdag was. Juist ja. En daar waar de ijzel ’s ochtends het westen had geteisterd, waren we nu in het oosten/zuid-oosten aan de beurt. En dat merkte je al bij het naar buiten lopen. Aiiii wat was het glad. Dus nóg voorzichter gedaan dan ik ’s ochtends al deed ben ik rustig aan terug naar huis gereden. In onze wijk nog twee keer weggegleden ondanks dat ik maar 5km/u reed, maar gelukkig de auto op de weg kunnen houden. Rustig geparkeerd, naar binnen gewaggeld en lekker op de bank nagenoten van de heerlijke dag. SUper genoten en voor herhaling vatbaar!!!


Stampin’ Up! demonstrator? Wat is dat?

Miranda zei me, toen ik vorig jaar een aantal spulletjes bij haar bestelde: waarom word je zelf geen demo? Demo? Wat is dat? Als demo krijg je korting op de producten en kun je anderen helpen of gewoon lekker samen knutselen. Dat klonk wel erg leuk! Dus zo gezegd, zo gedaan. Want knutselspulletjes wilde ik sowieso nog een paar kopen en  risico zat er niet aan – haal je je kwartaal niet, dan ben je gewoon geen demo meer!

Wil je zelf nou ook demo worden, of wil je wat meer informatie wat het precies inhoudt? Laat het me weten, ik leg het je graag uit! Wie weet mag ik jouw team-mama worden 🙂

