Je zou zeggen dat ik nu eindelijk wel weet welke maand 30 en welke 31 dagen heeft. Ik moet je teleurstellen: ik gebruik nog altijd mijn knokkels als trucje. Dat zal ook wel altijd zo blijven vrees ik dus vuurwerk laat ik maar even voor wat het is zodat ik mijn handen heel houd.

Vandaag kwamen twee dames langs om een verjaardagskalender te maken. Bij de keuze uit twee formaten, langwerpig of vierkant, werd door ieder een ander formaat gekozen, dus twee verschillende kalenders als resultaat!

Met een heel bureau per persoon ter beschikking, een enorme keus aan stempelsets en alle stempelkleuren konden de dames aan de slag. Eerst werd er bedacht wat er precies op de kalender moest komen in welke maand, zodat er een iets beter beeld gevormd kon worden. Daarna was het stempelen maar.

Een van de twee dames deed dit voor het eerst en werd in sneltreinvaart langs de beginselen van het stempelen, sponge dauben, aquapainten, blenderpennen, masken, etc. geleid. Vooral het kleuren beviel haar erg goed. Heerlijk om iemand intens te zien genieten met waar ze mee bezig is. De andere dame was al een keertje (of iets meer hihi) langs geweest vond het fijn om nog even wat technieken te kunnen herhalen. Zij durfde zelfs de babybillendoekje techniek te gebruiken bij een van de maanden! Super om te zien hoe zij gewoon “durft” en plezier heeft.

Ik mocht vandaag ook aan de bak. Sommige dingetjes waren nog niet helemaal in de comfort zone en mocht ik daarom bij helpen. 

De ochtend was vooral nodig om even op gang te komen en te bedenken hoe en wat. Na zo’n 2,5uur workshop waren we dan ook pas bij april, terwijl we nog 8 maanden en nog maar iets meer dan 4u hadden na de lunch. Gelukkig hebben de dames zich goed gedaan aan het powerfood op tafel en werd om 6uur de laatste stempel gezet. Ietsje later dan gepland maar de kalenders waren helemaal af!!!

De vierkante kalender werd bevestigd met een klem op een vierkant canvas. Dit canvas (jaja afgelopen jaar geleerd dat dit kan!) werd eerst nog bestempeld zodat de kalender een mooie achtergrond zou hebben. Daarna werd de klem er met hete lijm op bevestigd en kon de kalender erin.

De langwerpige kalender werd met twee gaatjes en een touwtje bevestigd om hem zo mooi op te kunnen hangen.

Deze dames kunnen er weer tegenaan en weten nu wanneer ze een mooi kaartje naar me mogen sturen 😜

Het was weer een superleuke dag, ik blijf genieten van die dagen en avonden op zolder met anderen om me heen. Op naar de workshop van vrijdag: Valentijnsdag!

Liefs,

Marlous

