Begin januari liet ik op mijn blog en facebookpagina zien dat ik een vuurtoren kaartje met knipper LED had gemaakt met de High Tide set uit de voorjaarscatalogus. Deze mocht ik in een workshop uitleggen aan bijna 40 team genootjes van Team Utopia. Dat was een groot succes en veel dames zijn thuis verder aan de slag gegaan met de knipper lichtjes. 

De week erna gaf ik de workshop bij mij thuis aan nog eens 4 dames. Ook dat postte ik weer op facebook. Toen kreeg ik een reactie van Hermien: jammer dat ik zo ver weg woon want het was toch wel leuk om zo’n workshop te volgen. Waar ze woont? In Ijsselmuiden (bij Kampen, vanuit het Brabantse zuiden gezien in de buurt van Zwolle). Een uur en driekwartier rijden enkele reis. Ja, dat is inderdaad niet om de hoek!

Gelukkig vind ik autorijden leuk, dus ga ik graag op pad. Ik stelde voor dat als Hermien een aantal dames bij elkaar kon trommelen, ik de workshop in Ijsselmuiden zou komen geven.

Zo gezegd, zo gedaan. Gistermiddag vrij genomen van werk om op pad te gaan. Met een heeeerlijk zonnig weertje mocht ik lekker naar het noorden cruisen. Langs de veluwe, op weg naar de Ijssel. Lekker op tijd ter plaatse zodat we nog wat tijd hadden om te kletsen voordat alle mannen thuiskwamen en er gegeten mocht worden. Super lief en gastvrij dat ik een hapje mee mocht eten, dankjewel Hermien!

Om te voorkomen dat ik niks zou vergeten had ik de benodigdheden voor de twee kaartjes (de vuurtoren van de High Tide set en de lichtballon van de Lift me Up set) die we gingen maken alvast voorgesneden en in zelfgestempelde zakjes gedaan met een leuk cadeautje erbij. Het was mijn eerste verzorgde workshop ergens anders dan bij mij thuis, dus ik was erg benieuwd of ik niks zou vergeten!

Na het eten zetten we alles klaar op tafel voor de 7 dames die de workshop kwamen volgen. Met nog wat lekkere snoepjes en een kopje thee kon de avond beginnen!

Eerst even een kleine introductie van mezelf en wat we precies gingen maken, maar al snel begreep ik dat iedereen aan de slag wilde! Dus knippen maar! Daarna kwam het lastige stuk: het circuit leggen zodat het lampje brandt zodra je het bootje opzij schuift. Stap voor stap liepen we er doorheen en na een uur waren de eerste knipperkaartjes klaar.

Trotse blikken, dames die het filmpje meteen op facebook deelden: echt super om het enthousiasme te zien! Alleen daar voor doe ik het al. Dankjewel dames!!

Daarna konden we nog aan de slag met de tweede kaart: in dit circuitje zat een weerstandje, dus ook dat mochten we even uitleggen, maar binnen no time waren er een aantal luchtballonnen die begonnen te knipperen zodra de papegaai in de buurt kwam. Yes!


En wat heb ik genoten. Heerlijk om iedereen bezig te zien en te zien genieten. Lekker kletsen en ideetjes uitwisselen tussendoor, dat hoort er ook bij!

Dames, onwijs bedankt. Was de trip zeker waard! Deze uitstapjes ga ik vaker doen!!

