Bij de Stampin’ Up! On Tour vorige week dinsdag liet Cathy Schneider ons een aantal projectjes zien waar zij aan had gewerkt. Twee ervan mochten wij namaken (zie mijn blog bericht van vorige week), maar eentje specifiek trok mijn aandacht. Een soort mini foto album/ kaart-accordeon. Ik zou geen Marlous heten als ik niet naderhand zou vragen naar hoe ze dat gemaakt had. Ze stuurde me wat fotos van het albumpje en een korte uitleg hoe zij het had gemaakt. Toen ik vrijdagmiddag thuiskwam na het werk scheen het zonnetje nog lekker dus had ik helemaal zin om het na proberen te maken met de Tasty Treats ijsjes set.

Omdat Cathy het gemaakt had met 12×12″ papier en ik zelf vooral A4 papier in huis heb, heb ik de maten een klein beetje aangepast en meteen een overall instructiefilmpje gemaakt over hoe het kaartje te maken.

Voor degenen die liever een tekstuele beschrijving hebben:

  • Snijd een A4 in de lengte doormidden zodat je twee repen van 10,5×29,7cm hebt
  • Ril beide repen op 9,9 en 18,8cm
  • Pons uit één van de twee repen een 1″ halve cirkel in het midden van de linker korte zijde van de reep.
  • Plak de twee repen op elkaar door drie zijden vast te lijmen, zodat je een inschuif flap creëert. Dit doe je door de laatste zijde van de hele reep en de ingeponste zijde van de andere reep (zie foto linksonder) op elkaar te bevestigen.
  • Vouw de volledige kaart in accordeon vorm op de vouwlijnen.
  • Versier de kaart verder met designer series papier (DSP) en stempels en fotos. Door een stuk DSP alleen op de randjes vast te plakken kun je nog wat extra foto-inleg vakjes maken (zoals op de foto links onder met het groene karton).
  • Verder: laat je fantasie de vrije loop!

 

Veel plezier!

