Het zal wel aan het weer gelegen hebben, maar productief was ik vandaag niet echt. Uiteindelijk toch nog wat leuke dingetjes gemaakt! Gelukkig niet in mijn eentje, want vandaag kwamen twee knutselvriendinnen langs voor een dagje kaarten maken. En bij goede vriendinnen kun je lekker jezelf zijn, dus dat is altijd fijn!

Vanochtend begonnen we met het maken van een Color-magic slider kaart, zoals ze dat heel mooi noemen. Gisteravond had ik mijn eigen voorbeeldje gemaakt:

Het was even uitpuzzelen hoe de kaart netjes recht dicht te plakken en dus te zorgen dat hij mooi schuift, maar oefening baart kunst, dus kon ik gelukkig vast wat hints geven over wat vooral NIET te doen… Vandaag wisten de twee dames er de volgende mooie kaartjes mee te maken:

Omdat we lekker een luie zondag hadden, was het al weer tijd voor de lunch, dus gingen we lekker een hapje eten. Daarna kreeg ik de ingeving om nog een windmolen kaart te maken die al langer op mijn lijstje stond om te proberen. Even snel gemaakt, zodat ik het de dames ook uit kon leggen.

Het “windmolen” kaartje maak je door eerst een vierkant met schuine lijnen te rillen en daarna de “flapjes” om te vouwen. Als je hem dan dichtvouwt, vormen de flapjes een soort van windmolen. Versieren kan daarna met een losse versiering, of met een band die je eromheen schuift. Gelukkig hebben we van allebei een voorbeeldje, zodat je kunt kijken wat je mooier vindt:

Daarna was het ieder voor zich en hebben we allemaal nog een ander kaartje gemaakt. Met de mooie Avant Garden SAB set werd er nog een palmboompje gemaakt, met de Timeless Textures werd een mooie verjaardagskaart gemaakt en met het feestelijk fiesta DSP werd een klapkaart gemaakt.

Lekker vrolijk en feestelijk, in de hoop dat het zonnetje weer terugkomt voor volgende week!

Nu weer lekker met de beentjes hoog. Wat hebben jullie vandaag allemaal gedaan? 🙂

