Afgelopen maandag had ik dus echt een prutdag. Twee rokken gescheurd, trein gemist, dure parkeerplaats na een dag werken. Je kent het wel. Gelukkig niet een standaard begin van de week!

Op de terugweg van werk naar huis zat ik in de trein bij te komen toen ik me rot schrok van een groot zoemend apparaat wat op me af kwam. Zat er een hommel in de trein! Die vloog tegen de ramen aan om maar te proberen naar buiten te komen.

Prachtige beestjes en als je weet dat ze je alleen maar steken als ze echt niet anders kunnen, ook niet eng. De trein deed er alleen nog minstens 10 minuten over voor hij in utrecht zou zijn dus ik heb in die tijd bedacht hoe ik meneer Hommel zou gaan bevrijden. Want dat ik dat ging proberen was wel duidelijk. Zo zielig anders, doodgaan in de trein omdat je niet naar buiten kunt!!

Met een tot een kegel opgerold blaadje en mijn telefoon heb ik hem tijdelijk “gevangen” en in Utrecht buiten weer los gelaten waar hij vrolijk wegvloog.

Ondanks dat maandag een goede prutdag was had meneer Hommel me wel even een glimlach op mijn gezicht gegeven! Dus maakte ik speciaal voor hem een kaartje. Die zal ik dus maar een keer op station Utrecht af moeten gaan geven hihi!

Dankjewel Hommel voor de glimlach!

