Een jaar en dag nadat ik vorig jaar mijn eerste workshop ooit gegeven had, en er inmidels veel gevolgd zijn, gaf ik gister weer een zondag workshop. Een heel leuk groepje, want mijn drie beste knutselvriendinnen waren er!

De spulletjes voor de “koffie en thee” workshop lagen klaar en het zonnetje scheem al vast lekker in de ochtend. Er stonden drie soorten kaartjes op de planning:

  • Een koffie/thee kaart, met de Coffee Cafe bundle en bijbehorend DSP
  • Een hidden message card
  • Een magic reveal spinner card

Een filmpje van alle resultaten van de dag vind je hier:

Het thema was koffie/thee maar zoals gewoonlijk mocht iedereen gebruiken wat hij/zij wilde. Dus werden er ook veel andere  themas gebruikt op de kaartjes.

Ans vroef of we konden beginnen met de Hidden Message card. Een kaart waar, als je hem open doet, een tweede berichtje tevoorschijn komt. De kaart bestaat uit drie onderdelen die je op een bepaalde manier stempelt en vastplakt. Na een stel scheldwoorden en gegrom (blijkbaar was het heel vroeg op de zondag ochtend) lukte het iedereen om hem heelhuids in elkaar te zetten! En het resultaat mag er wezen:

Daarna wilde iedereen even een eigen kaartje maken, dus werd de koffie set tevoorschijn getoverd en het bijbehorende DSP. Manuela was op dreef en schudde zo even een leuk vensterkaartje uit haar mouw, terwijl Ans en Yvonne aan het stempelen en stansen waren om een kop koffie op de kaart te krijgen. Ook hier mag het resultaat er wezen!

Toen was het tijd voor lunch. Lekker even wat warme broodjes eten en bijkletsen over vanalles en nog wat. Teruggekomen op zolder werd Formule 1 even aangezet om de start van de race te kunnen volgen, maar al snel bleek dat het geluid wel weer zachter kon want Verstappen stond alweer naast de kant van de weg.

Tijd om nog een kaartje te maken! Dit keer een Magic Reveal Spinner card; een kaartje zoals ik eerder al liet zien op mijn blog en facebook pagina. Deze had ik afgelopen week samen met Miranda en Marlieke geleerd te maken en was zo leuk dat ik hem ook even uitlegde tijdens de workshop. Met dank aan de mini-brads van Miranda die ik mocht scoopen!

Het was even nadenken en af en toe hoorde ik dan ook een zucht en een kreun, maar uiteindelijk lukte het alle dames om een eigen spinner card met verborgen boodschap te maken!

Een intensieve dag, maar Ans was nog niet klaar. Zij wilde nog weten hoe we die Color Magic Slider cards hadden gemaakt een tijd terug. Ik stelde voor om ivm tijd een eenvoudigere versie te maken. Dus samen met Ans nog een kaartje gemaakt:

Ondertussen was Yvonne ook nog even aan de slag gegaan er werd er nog een Nederlands kaartje gemaakt:

Al met al een hele leuke dag weer gehad, en weer veel creativiteit gezien. Echt super! Dankjewel dames 😘

