Wij zitten nou op die leeftijd waarbij de eierstokken van de dames nog wel eens gaan trillen. Dus merken we het laatste jaar dat om ons heen steeds meer kindjes geboren worden. En tja, dan krijgen we af en toe wel eens een geboortekaartje in de bus, waar ik dan weer voor probeer een zo persoonlijk mogelijk kraam-visite kaartje of felicitatie kaartje te maken.

Afgelopen maand kreeg ik het kaartje van een vriend en collega in de bus. Zij hadden een zoontje gekregen! Ze stuurden een kaartje in het Zuid-Afrikaanse thema met een savanne en allemaal wilde dieren erop. Met als middelpunt een leeuwenwelpje, een beetje a-la-Simba-van-de-Lion-King-idee.

Dit theezakje een week later vond ik dan ook wel erg toepasselijk!

Lang hoefde ik niet na te denken over het “ontwerp” van ons kaartje naar hen terug. En omdat we daar regelmatig over de vloer komen, wilde ik er ook meteen een leuk kraam-cadeautje bij doen. Dus bestelde ik de “Little Wild” set van Stampin’ Up! en ging ik aan de slag.

Het werd een kaartje met bijpassende geboortekaars. Het kaartje lijkt qua opstelling van de dieren op het kaartje dat door de kersverse ouders gestuurd was, en ook hier staat het leeuwtje centraal. Ik probeerde om er ook een beetje Savanne-achtige bomen omheen te stempelen met behulp van de masking techniek.

Uiteindelijk pakte ik het allemaal nog leuk in en deed ik er nog een persoonlijk labeltje aan. Want bij de Little Wild set zitten stempels waarop de dieren met voor en achterkant gestempeld kunnen worden. Bij de bundle zitten dan ook snijmallen waarmee je het labeltje zoals links onder op de foto hierboven kunt uitsnijden. Super handig!!

Ik maakte ook nog een filmpje waarin ik de kaars ronddraai zodat je kunt zien hoe ik deze versierd had. En, wat vind je er van?

 

