Wat verzint zij nou weer als titel voor dit bericht, vraag je je misschien af. Nou, daarvoor moet je bij mijn oom zijn. Want volgens hem is dat het geluid wat een olifant maakt. Ja, dus?? Nou, vandaag had ik workshop in het thema “Beestenbende”! 

Met vier gezellige dames heb ik vandaag op de knutselzolder doorgebracht. Twee specialiteiten stonden op de menukaart: een “move it” kaart en het werken met embossing pasta. We begonnen de dag lastig, zodat het daarna alleen maar mee kon vallen. Dus mocht er een bewegende kaart gemaakt worden! Men mocht kiezen of er een zakje of kaart-vorm gemaakt werd en ook in de kleur en papier keuze was men vrij. Super om te zien hoe creatief iedereen was. En de eindresultaten mogen er zeker zijn, want wat werd er gefladderd en gevlogen door de vlinders en ijsvogels! Zo slim als ik ben heb ik daar natuurlijk geen filmpje van gemaakt, die houden jullie van me te goed.

Daarna gingen we met de “A Little Wild” set aan de slag. Om een leuke “draaikaart” te maken waarbij de olifant/leeuw/beer in het midden op een touwtje kan draaien. Een van de dames ging aan de slag met een boekenlegger en daarna met een niet-bewegend kaartje. Over creatieve ideeen gesproken, super tof om te zien wat zij binnen een hand omdraai maakte! Tegen de tijd dat de meesten hun tweede (of derde) kaartje afhadden was het tijd voor lunch.

Na een lekkere bufkesbal en andere lekkernijen kwam uitdaging nummer twee: het werken met embossing pasta. Ik deed het even snel voor met de bakstenen mask, en dacht dat bovenstaande kleurencombi wel leuk zou zijn. Had deze mask zelf nog niet gebruikt (ben meer van de ruitjes, bolletjes en streepjes) maar was erg verrast door het resultaat. Super tof!!!

De dames wilden allemaal met sterren in de weer, dus werd de gele inktrefill tevoorschijn getoverd en kwam er nog wat glitter door de pasta gemengd. Toch mooi om te zien dat dat vervolgens drie heel verschillende kaarten zijn geworden! Hieronder zie je vast een deel van de resultaten…..

Gelukkig was de middag nog lang niet voorbij dus konden er nog wat kaarten in freestyle gemaakt worden. Wat dacht je van deze kaast, eeehh kaart?

Of, als je de uilenpons nog hebt liggen en het wood DSP vam de huidige catalogus, dan kun je ook onderstaand kaartje maken:

Soms is het kaartje helemaal mooi en klaar, valt er opeens een inktkussen uit je handen. Dat overkwam een van de dames bij de workshop. Ze heeft het kaartje toen niet meer afgemaakt en wil dat een volgende keer komen doen. Mocht je nog ideeen hebben om het te camoufleren (Ramona???), let me know!

Een van de andere dames vond het leuk om een gekke vorm kaart te maken en vroeg om een leuk idee. Ik liet haar een drietraps scheve kaart zien die ik ooit met lucht ballonnen had gemaakt en ze was meteen verkocht. Maar dan in het thema dieren! Ze maakte er het volgende van:

Ondertussen was een van de dames erg stil aan het snijden, rillen en plakken van vanalles en nog wat. Daarna nog wat stempelen en kleuren en net na 5u legde zij de finishing touch aan haar eerste “neverending card” ooit! Super!! Hier heb ik wel een filmpje van, ole!

Al met al weer een super dag gehad en hele leuke complimentjes gekregen dat ik leuke ideeen had (bloos). Dankjewel dames!!!

